Tuesday, April 19, 2011

look.listen.think


firstly, nak cakap thx n sori kat korg, the roommates! superb roommates.
(p/s :yg tgh tu mcm xbeberapa nak roommate la eh
* baju saya mcm nak sama dgn pro picta la pulak,HAHA)


lepas parents i kidnap i dr uia sabtu lepas then teros pegi jumpa adam n the geng. wah gitu~

pastu makan durian banyak2..
xla banyak mana pon, aku nie bukan giles durian. stkt makan 3/4 bijik ulas boleh la layan.
kalau SAIDATUL ASYIKIN ABDUL RAHIM, yes! dia mmg gila durian.
kalau 10biji ayah beli, 5 biji tu dia yg punya.

adek aku lg la, bau pon xsuka..
padehal dulu time .....................


time kecik mcm nie, aku rasa dia balun je sume..
people changed!

pastu berlari2 ke shah alem,
HAPPY BIRTHDAY TO MAK LONG, KAK NGAH N kezen, IFWAT..
to AMANINA ZUHAIR too,
Dr. Nina!!!! happy birthday dear. smoga kau sehat2 kat sana sampai la final year nnti okey.. muah :)

errr, utk SULTAN PERAK juga. Selamat HARI KEPUTERAAN.
thanks bagi kami warga negeri perak cuti..heeee

this is a LETTER to his :
Nenek, (cucu maklong tulis)
*terima kasih kerana telah melahirkan bonda, sehingga bonda telah melahirkan adik.
*bersabarlah dgn kerenah cucu2 nenek yang nakal .........
LOL, ayat mantap sih~!

Next to his bonda :
bonda, (btw, sgt comel mereka pggil bonda)
even though, you're 39 now but you still look young outside n inside.
thanks for the cooking.
thanks for helping in adik's homework

(nie jela yg sempat aku captured ke dlm system memory aku.. karangan yg dia belajar kat sekolah mmg fully utilized la...tapikan siyes! nak gelak guling2 time dengar.. HAH! KIDS!)

ok! sebenarnya nak cerita lain, yakni:
aku rasa dlm umur kita yang nak mencecah 20's nie kan,
s'elok2nya kita patot lebih banyak MENDENGAR cakap org tua.
dulu time kecik kalau kita dengar cakap org tua mesti kena marah kan?
now, i know the reason why. knp yg besar ni x bg yg kecik mendengar.
kalau korg nak tau, go ahead! dengar apa dorg cakapkan.
yang penting bukan psl rumahtangga la. LOL
bukan nak jadi busy body, tapi kita dah besar!
kena dengar pengalaman diorang. kan2?
Adlina! maju sikit eh..


sangat memberi input yg luar biasa.
luar dari kotak fikiran kita yang macam budak2 lg.
(macam aku, asal hari sabtu pukul 7 mesti nak bukak ntv7 tgk shinchan. xmatang!
actually kan aku bukan nya nak sangat tgk shinchan tu, tapi aku fikir nnti aku da besar, anak aku tanya, aku dulu time kecik2 aku tgk katon apa.? xkan aku nak cakap aku tgk sailormoon je, nnti 'dia' ingt aku x updated la pulak... <--- apa punya alasan la aku bagi.harhar)

pendek kata, kita mmg patot dengar org tua cakap.
dengar je, xpayah kacau daun.
dan kau akan berfikir selepas itu,
berfikir, berfikir dan berfikir utk masa hadapan.

cewah, Adlina dah besar la konon skrg.
no worries esok aku tgk katon dr pagi sampai malam,
kompem aku akan fikir mcm budak2 balik.
ceh~

kak ngah tanya, aku cuti sampai bila,
aku pon jawab la,
maybe 5bulan or 3 weeks kalau dapat buat short sem.
kak ngah kata, kalau cuti 5bulan,
jom kerja ngn kak ngah buat proposal, kertas kerja sume. nak?
mcm best!! hah, tgk keadaan dlu..

sekarang,
jadi bibik dulu.
berbakti kat rumah sendiri dulu.
okeng?



No comments: