Thursday, July 28, 2011

3days.

Day 1.
=________=
xde benda nk cerita.
ok bye~
mereka comel.

Day 2.
aku ajar seni. kelas murni.
aku ni dala buta seni then ajar budak2 tuh seni pulak.
semakin rabun kesenian la budak2 tersebut.

memandangkan itu 1st cls aku ngn mereka.
siyes blank x tau nak buat apa.
silibus dorg, aku xtau mana cikgu dorg letak.
senang cerita, aku buat sesi pekenalan ngn student2 ni.. cam tak biasa pulak kan

ada sorg kekasih Allah ni, mmg talkative. HAZIQ
tetiba dia ni tanya soalan zzzzzzzzzzzzzz

si dia : cikgu, saya nak tanya ni.
akular : apa?
si dia : cikgu dah kawen ke?
akular : (hek eleh) kenapa?awak rasa cikgu dah kawen ke?
si dia : belum kot.
akular : kalau belum kenapa?
si dia : xdela. kalau belum, pakcik saya belum kawen jugak.
akular : habis tu?
si dia : nanti boleh la pakcik saya masuk minang cikgu..
akular : +__+ apa dia ingat aku datang sekolah nk carik jodoh?
sorry la awak, cikgu x rasa nk kawen lagi skrg. xpayah jadi match-maker pulak. sekian. byebye.

si dia ni cakap punya la excited, kuat giles sampai kelas sebelah boleh dgr. then cikgu cls sebelah macam : AMBOIHHHH HAZIQQQQ, MENTANG2 LA CIKGU BARU. GATAL YEEEE~~

Day 3
seronok dengar budak2 nyanyi lagu negaraku n 1malaysia.
siap ada gaya. fulamak~

Hari ni aku kena ajar sains. kelas mulia.
Okay hari ni pon ada budak tanya soalan yg sama.
CIKGU DAH KAWEN?
muka cikgu ni dah tua ke sampai awak kata camtu.
xla, cikgu muda lagi.
abes tu, knp awak tanya soalan mcm tu?
xdela, ada je yg muda dah kawen.
cikgu belum kawen. *tros tukar topic.

memandangkan aku ajar sains.
aku tanya la budak2 tu, apa dorg nk buat tok experiment.
zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Entah cemana, tetiba budak tu cakap.
cikgu x nak bela apa2 binatang ke dlm cls ni.
dulu kotorg ada bela, ikan, semut(?), hamster, kucing(?). burung, dan sewaktu dengannya.

memandangkan aku blank lagi.
aku tanya la dorg nk bela apa.
sumpah kelakar jawapan dorg.

1. cikgu. kita bela cicak. nanti bila cicak tu dah besar, bole jadi cicakman. (?)
2. cikgu. kita bela spider. nnti bila spider tu gigit saya, saya boleh jadi spiderman. (?)
3. cikgu. kita bela tikus. (?) aihh kang korg kena kencing tikus aku pulak kena masuk penjara, x pasal2.

-end of the story-

semoga ramadhan ini menjadikan saya, awak. dan anda serta kamu menjadi lebih baik/iman/soleh/solehah/ daripada biasa.
May Allah bless us.






2 comments:

D Hazleen Ahmad Ramlee said...

sgt best part haziq.. tegelak aku baca.. haha.. abang aku pun beum kawen. nanti boleh lah masuk minang ye!!

Adlinarahim, said...

kodr dlu dok promote abg ko. jauh la sabah tersebut. susah nk balik raya.hehe